آلبر کامو: اگر نتوان آزادی و عدالت را یک جا داشت و من مجبور باشم میان این دو یکی را انتخاب کنم، آزادی را انتخاب می کنم تا بتوانم به بی عدالتی (نیز) اعتراض کنم.



 سید
کنسرت سعید شنبه زاده
دیروز 27 اکتبر 2010 برابر با ششم آبان 1389، به کنسرت سعید شنبه زاده رفتم. جای همه دوستان نبوده، خالی. حالی کردم که نگو. محل کنسرت در دانشگاه کپیلانو شهر ونکور در استان بریتیش کلمبیای کانادا بود. مسیر را بلد نبودم. از اینترنت نقشه گرفتم  و در ساعات شلوغ شهر به راه افتادم. جایتان این تکه خالی نباشد. چون مسیر را توی اتوبان اشتباه رفتم و سر از ناکجا آباد در آوردم. تا برگشتم به مسیر اصلی، نیم ساعتی طول کشید. وقتی به دانشگاه رسیدم – این دانشگاه تازه تاسیس است و پیشتر کالج بوده است – به خوشی و خرمی ماشین را در پارکینگ گذاشتم و به محل صدور بلیط رفتم. بلیط را اینترنتی خریده بودم و پول پارکینگ را هم اینترنتی داده بودم. بلیط و کارت پارکینگ را گرفتم. کارت را پشت شیشه ی ماشین گذاشتم تا مامور ببیند و برگ جریمه ننویسد.
پیش درآمد کنسرت، یک گروه سه نفره ی کانادایی بودند که می خواستند کمی شرقی نوازی کنند، بویژه ترکی نوازی. خوب می زدند اما حال و هوای موسیقی شرقی کمتر احساس می شد. کار این دستگرمی نزدیک به نیم ساعت طول کشید.
سعید شنبه زاده آمد با گروه اش ؛ جمعن سه نفر. – می دانم جمعن را در عربی " جمعا " می نویسند، اما فارسی نویسی اش جمعن می شود-  خیلی ساده و بی ریا و بی دبه دبه. پس از یک تعظیم ساده، بی هیچ سخنی، ساز جنوبی اش را در آورد و چنان زد که خداوکیلی همه مات مانده بودند.  بعد هم با " نی انبان " اش همه را میخکوب کرد. در این میان تنبک زدن پسرش نظرم را جلب کرد. انگشتانش را نمی شد دید وقتی ضربه می زد. گاهی چنان آرام و نرم که نسیم را احساس می کردی و گاهی چنان مواج و قدرتمند که یاد موج دریا می افتادی؛ بویژه اگر با قایق چوبی روی  خلیج فارس رفته باشید و طوفان کوچکی سراغتان آمده باشد.
بگذریم پس از سه ساعت حال کردن، با احساس خوش بیرون آمدم. به پارکینگ که رسیدم، برگ جریمه 40 دلاری را دیدم. فهمیدم که پارکینگ را عوضی آمده بودم و آنجا پارکینگ کنسرت نبوده است.
چنان خوشدل بودم و سرمست شنیدن موسیقی زنده ی جنوب ایران، که این جریمه نتوانست خوشدلی ام را کم کند. افسوس که هیچ فیلمی از این کنسرت ندارم که شما را هم در آن شریک کنم. اما برای این که سعید شنبه زاده را بشناسید و کمی با کارهای موسیقایی اش آشنا شوید، روی نشانی زیر کلیک کنید.
 http://iranians.kodoom.com/shanbehzadeh/ می دهم که اگر فیلم این کنسرت پخش شود، آن را همین جا به دوستان تقدیم می کنم.
کوچک همه - سید

۲ نظر:

  1. سلام. وقتی روی نشانی کلیک می کنید، چنین صفحه ای پیدا می شود:

    http://iranians.kodoom.com/shanbehzadeh/%d9%82%d9%88%d9%84

    و نوشته است چنین صفحه ای پیدا نشد. باید قسمت اضافه شده را پاک کنید تا به این صورت درآید:

    http://iranians.kodoom.com/shanbehzadeh/

    پاسخحذف
  2. البرز
    با سپاس از تکر سید. لینک مربوطه درست شد.

    پاسخحذف